21.3.09

Εν αρχή ην ο Λόγος




Εν αρχή ην ο Λόγος, και ο Λόγος ην προς τον Θεόν, και Θεός ην ο Λόγος. 2 Ούτος ην εν αρχή προς τον Θεόν. 3 πάντα δι' αυτού εγένετο, και χωρίς αυτού εγένετο ουδέ εν ό γέγονεν.
Ιωάννης 1/α: 1-3
(Αρχικά ήταν ο Λόγος. Και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος. 2. Αυτός ήταν αρχικά προς τον Θεό. 3. Όλα έγιναν μέσω αυτού, και χωρίς αυτόν δεν έγινε ούτε ένα το οποίο έγινε)

Όλα ξεκίνησαν από τον «αρχικό λόγο» και από τότε ο κόσμος μας ζει από τον κραδασμό αυτού του πρώτου ήχου. Όλα είναι ένας παλμός. Άλλοτε «αόρατος», όπως οι σκέψεις μας, και άλλοτε «ορατός», όπως οι λέξεις μας.
Κάθε λέξη που χρησιμοποιούμε έχει μια δυναμική.
Είναι δύναμη, γιατί με τον παλμό της αλλάζει το χωροχρόνο μέσα στον οποίο ζούμε και ανάλογα με το πώς θα ειπωθεί μπορεί να ενταχθεί στον πρωταρχικό παλμό του λόγου ή να είναι αντίθετη στον κοσμικό ρυθμό. Κι έχει μια δυναμική, γιατί είναι προπομπός δράσεων.
Οι λέξεις είναι σαν να ανοίγουν ένα δρόμο, συνεπώς επηρεάζουν το μέλλον μας και συνεχίζουν να πάλλονται γύρω και μέσα μας για πολύ καιρό αφότου έχουν ειπωθεί.
«Πεθαίνει η λέξη αν ειπωθεί, λένε μερικοί. Εγώ όμως λέω πως τότε μόλις ξεκινά να ζει», λέει η σημαντική ποιήτρια Emily Dinkinson.

Είμαστε οι λέξεις
Σε παλαιότερες εποχές οι άνθρωποι έλεγαν ότι ο άνθρωπος είναι ο λόγος του. Εμπιστεύονταν ο ένας τον άλλο με ένα «λόγω τιμής». Οι λέξεις ήταν πολύτιμες, ήταν ποτισμένες από τον ψυχισμό του ανθρώπου, μια προέκτασή του. Κι όπως είμαστε προσεκτικοί μήπως τραυματίσουμε ένα μέλος του σώματός μας, έτσι έλεγαν ότι πρέπει να προσέχουμε και με τις λέξεις, γιατί είναι κομμάτι μας.
Η σύγχρονη επιστήμη (νευρολογία, βιολογία, ανθρωπολογία, γλωσσολογία κ.λπ.) έρχεται να επιβεβαιώσει αυτές τις παλιές αντιλήψεις.
Για τον εγκέφαλό μας κάθε λέξη είναι μια διαδικασία σκέψεων, ορμονικών αλλαγών και ηλεκτρικής εκφόρτισης. Στο στόμα μπορεί να φαίνονται «εύκολες», για τον εγκέφαλό μας όμως είναι αληθινές.
Όταν κάποιος λέει τη φράση «Είναι δύσκολο να το κάνω», το στόμα του τη διατυπώνει ως μια απλή διαπίστωση.
Για τον εγκέφαλο ωστόσο είναι κάτι δεσμευτικό και δρα έτσι, ώστε να γίνεται πραγματικότητα. Στη φράση «Δεν είμαι καλά», ο εγκέφαλος συμπεριφέρεται σαν άρρωστος! Για κάθε λέξη όμως, εκτός από την έννοιά της, ο εγκέφαλος δημιουργεί ένα δίχτυ συνδέσεων με εικόνες και βιώματα που φέρει η ίδια και μας αφορά άμεσα.
Όταν π.χ. λέμε τη φράση «Την πατήσαμε», ο εγκέφαλός μας μπορεί να τη συσχετίζει με μια εικόνα σύνθλιψης του εγώ μας ή με ένα παλιό δυσάρεστο βίωμα. Ακόμα και αν η διαπίστωσή μας αποδειχτεί εσφαλμένη (ότι δηλαδή δεν την πατήσαμε, ήταν λανθασμένες οι πληροφορίες), η φθορά που έχει συντελεστεί μέσα μας είναι ήδη μεγάλη. Αν πάλι η διαπίστωση είναι αληθινή, τότε δεν έχουμε πλέον το κουράγιο να αντιδράσουμε.
Οι πετυχημένοι άνθρωποι προσέχουν τα λόγια όσο και τη δράση τους.
Ξέρουν ότι είμαστε οι λέξεις μας και ως λογικά όντα έχουμε τη δύναμη που έχουν αυτές.
Χρησιμοποιώντας τις νικάμε, πείθουμε, παρεξηγούμαστε, θυμώνουμε, μελαγχολούμε.
Ας τις χρησιμοποιούμε με σύνεση.

36 σχόλια:

Seagull είπε...

...Μια βιαστική Καλημέρα, Βασιλική! Δυστυχώς μόλις είδα την ανάρτησή σου, πρέπει να φύγω κι έτσι δεν προλαβαίνω να εμβαθύνω στα γραφόμενά σου! Ο μόνος λόγος που σου γράφω είναι διότι, από σύμπτωση, κι εγώ με το ίδιο απόσπασμα ξεκίνησα την τελευταία μου ανάρτηση...
Θα επανέλθω!...
Καλό απόγευμα Κυριακής!

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Γειά σου SeaGulL. Διάβασα την ανάρτησή σου, που ξεκινάει με το ίδιο απόσπασμα και συμφωνώ σε όλα όσα γράφεις.
Από μικρό παιδί θυμάμαι που μου έκανε μεγάλη εντύπωση, αλλά και μέχρι σήμερα μου προκαλεί θαυμασμό και δέος αυτό το απόσπαμα της Αγίας Γραφής "Εν αρχή ην ο Λόγος...".
Όλα είναι ένας παλμός. Άλλοτε «αόρατος», όπως οι σκέψεις μας, και άλλοτε «ορατός», όπως οι λέξεις μας...
Καλό απόγευμα Κυριακής, επίσης, και καλή μας εβδομάδα!

Seagull είπε...

Βασιλική, καλημέρα!, Επανήλθα, όπως υποσχέθηκα (πρώτ' απ' όλα στον εαυτό μου!) Με άλλα λόγια... "κράτησα τον λόγο μου" :-)
Η κρατούσα άποψη και, συνεπώς, η προφανώς ορθή, για την ερμηνεία του συγκεκριμένου ευαγγελικού αποσπάσματος, είναι, βεβαίως, αυτή που εσύ αναφέρεις, και όχι αυτή που γράφω εγώ στη δική μου ανάρτηση. Ήδη, μάλιστα, σε σχόλιό μου κάτω από την ανάρτησή μου, το επισημαίνω και μάλιστα παραπέμπω σε αυτήν εδώ τη δική σου.
Νιώθω την ανάγκη, πάντως, να σε συγχαρώ και να σε ευχαριστήσω για όσα σημαντικά περιλαμβάνει και αυτή η ανάρτησή σου!
Και πάλι την καλημέρα μου!...

εξωστης είπε...

εν Χριστω ην ο λογος ...παντα δια αυτου θα αλλαχθουν !
εν Αδαμ , εδεμ , εδωμ , αδαμαχ [ γενεσις 2 . 6 ] ειναι ο οφις ...αρχων του κοσμου .. παντα δια αυτου ημαρτον

εξωστης είπε...

στο ψαλμο 18 περιγραφεται ο "Κυριος "
στον Ιωβ 41 περιγραφεται ενα θηριο
η περιγραφη ειναι η ιδια

ψαλμος 18 . 7 εως 13 και 18 . 39 = Ιωβ 41 . 8 και 41 . 18 εως 21 και 41 . 30

enoshcyprus είπε...

πριν κανει τον Αδαμ , ατμος ΑΝΕΒΑΙΝΕ απο την γη και ποτιζε ΠΑΝ το προσωπο της γης .[γενεσις 2 .6 ]
ο πλανων την οικουμενη ΟΛΗ ..
και κυρηχθησεται το ευαγγελιο σε ΟΛΗ την γη και τοτε θα ερθει το τελος
στην αποκαλυψη λεει για ενα θηριο που ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ απο την γη , τον ψευδοπροφητη
η εικονα που μιλαει ειναι ο ψευδοαρων

enoshcyprus είπε...

καπου λεει οτι αυτη η σοφια δεν κατεβαινει απο επανω αλλα ειναι επιγειος , σαρκικη , δαιμονιωδης .
τα ΠΑΝΤΑ εσφραγισες εωσφορε , λει ο προφητης
ιδου καινα ποιω ΠΑΝΤΑ λει ο Χριστος στη αποκαλυψη προς το τελος

εξωστης είπε...

η μαρτυρια Ιησου εστι το πνευμα της προφητειας , λει στην αποκαλυψη
ο Ιησους ειναι ουρανιος λεει στην ΚΟρινθιους επιστολη
αρα η μαρτυρια της γης εστι το πνευμα της ψευδοπροφητειας

Μιχαηλ είπε...

τελος πλανης Χριστος εις Πνευμα αληθειας ...
τελος φοβου Θεου Χριστος εις Αββα ο Πατηρ ...
η αγαπη χαριζεται
οποιος αγαπα εκτιθεται

εξωστης είπε...

ειμαστε επανω και μεσα στις μηχανες σαν δαιμονες .
οι μηχανες μας σκοτωνουν καθημερινα

η αγαπη φτανει μεχρι τελους
η αγαπη δεν συμβιβαζεται
συμβιβαζομενους εξεμεσει Κυριος
η αγαπη ειναι επανασταση

Μιχαηλ είπε...

η αγαπη διδει δυναμη χωρις ορια

enoshcyprus είπε...

το Πνευμα εγκατελειψε τις πολεις και οχι μονο
πλεον η αγαπη ανθιζει μονο στην ερημο

enoshcyprus είπε...

βασιλεα Χριστε
εσυ που δικαιωματικα υπαρχεις
εσυ που αξιζει να υπαρχεις
αθωε Θεε
την ανακουφιση της παρουσιας σου
την ελευθερια της αλλαγης σου

enoshcyprus είπε...

η αγαπη διδει δυναμη
χωρις ορια
η αγαπη ειναι εξω και μπροστα
οποιος αγαπα εκτιθεται
η αγαπη φτανει μεχρι τελους
η αγαπη δεν συμβιβαζεται
συμβιβασμενους εξεμεσει Κυριος
η αγαπη δικαιουται τα παντα
η αγαπη διδει τα παντα
η αγαπη σπαζει τα καλουπια
η αγαπη ειναι επαναστασις

εξωστης είπε...

σκοταδι
πανταχου παρων και τα παντα πληρων
νυχτα με φεγγαρι
νυχτα με ηλιο
στο Παραδεισο δεν εχει σκιες

Μιχαηλ είπε...

ποιος και πως εγκαινιασε τον λιθοβολισμο [ εξοδος 24 . 4 + 32 . 19 ]
του ειπε να κανει τις πετρες ψωμι
ο νομος σε πετρινες πλακες
ο ναος απο πετρες
περιτομη με κοφτερες πετρες
η ταφοπλακα
καπου λεει οτι το καλυμμα του Μωυση , η ταφοπλακα, ο λιθος , αφαιρειται .

enoshcyprus είπε...

ευχομαι η αγαπη του Χριστου να σας οδηγησει περα των αστρων .

εξωστης είπε...

οταν βρεθειτε πανω απο την φουσκωμενη θαλασσα μην φοβηθητε .
να επικαληστε συνεχεια το ονομα του Ιησου Χριστου και θα συνεχισετε .

Μιχαηλ είπε...

ο Θεος λαμπει

Μιχαηλ είπε...

διαθηκη της γης
διαθηκη ουρανου

διαθηκη φοβου
διαθηκη αγαπης

διαθηκη θανατου
διαθηκη ζωης

διαθηκη οφεως
διαθηκη Θεου

enoshcyprus είπε...

μονη μας δυναμη
η πιστη στον Χριστο

εξωστης είπε...

Χριστε μου ελα
γλυτωσε μας απο τα χωματα

Μιχαηλ είπε...

χρονια πολλα
αφιερωμενα στον Χριστο
αφιερωμενα στην ζωη την αιωνιο

Μιχαηλ είπε...

για το χατηρι του
να ποιουμε ελεος

ιδου εγω είπε...

οποιος ελκυεται απο τον κοσμο
δεν ειναι του Χριστου

ιδου εγω είπε...

θεε μου
προστατευσε μας
απο τα χερια μας

ιδου εγω είπε...

ευχομαι να ακουστη το ονομα μας στον Παραδεισο

ιδου εγω είπε...

Χριστος η Διεξοδος

ιδου εγω είπε...

αρχη στη γενεση πρωτα σκοταδι και μετα Πνευμα Θεου
πρωτα λασπη ο Αδαμ και μετα πνοη Θεου
πρωτα ο οφις και μετα Κυριος ο Θεος
πρωτα ο Καιν και μετα ο Αβελ
πρωτα ο Ησαυ και μετα ο Ιακωβ
ο Νωε πρωτα αφηνει το κορακι και μετα το περιστερι
τα μαλλια του Σολωμοντα στο ασμα ασματων ειναι μαυρα σαν το κορακι ενω του Χριστου στην αποκαλυψη ειναι λευκα
πρωτα ο αντιχριστος και μετα ο Χριστος
ΙΩΒ 30 . 26
πρωτα η παλαια διαθηκη και μετα η καινη
στο ορος Σινα μεσα απο το σκοταδι μιλουσε ο ..

ιδου εγω είπε...

η γυναικα του Αδαμ δεν ειναι Ευα
Αυτος ειναι η Οδος , η Αληθεια και η Ευα
Αυτος ειναι η Χαρις , η Αληθεια και η Ευα

ιδου εγω είπε...

αγαθο υπερτερο παντος αγαθου
Θεου Πνευμα , Θεου αγαπη
και μνημη αναστασις Χριστου

ιδου εγω είπε...

το σχιζοφρενικο συμπαν
οσο και να διαστελεται
δεν ειναι απειρο

ιδου εγω είπε...

ο Χριστος ειναι ζωντανος
ο Χριστος ανταποκρινεται

ιδου εγω είπε...

ο ποιων ελεος εις το ονομα Ιησου
αγκαλιαζεται απο τον Θεο

ιδου εγω είπε...

Xριστος , ο νικητης , εναντια στην επαρση της πορνης σαρκος Rahab

ιδου εγω είπε...

μετα που εφαγαν την αποκαλεσε θανατο επειδη ηταν μητερα παντων των τεθνεοντων .
οι ταφοι αυξηθηκαν και πληθυνθηκαν και κατακυριευσαν την γη .
τα οστα ημων ως οι λιθοι της γης

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Bookmark and Share