16.9.09

Το νησί των συναισθημάτων

Η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη 


Mιά φορά κι ένα καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα.


Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Μια μέρα έμαθαν ότι το νησί τους θα βούλιαζε και έτσι
όλοι επισκεύασαν τις βάρκες τους και άρχισαν να φεύγουν.
Η Αγάπη ήταν η μόνη που έμεινε πίσω. Ήθελε να αντέξει μέχρι την τελευταία στιγμή.
Όταν το νησί άρχισε να βυθίζεται, η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια. 
Βλέπει τον Πλούτο που περνούσε με μία λαμπρή θαλαμηγό.
Η Αγάπη τον ρωτάει : 
«Πλούτε μπορείς να με πάρεις μαζί σου;»
«Όχι, δεν μπορώ» απάντησε ο Πλούτος
«Έχω ασήμι και χρυσάφι στο σκάφος μου και δεν υπάρχει χώρος για σένα».
Η Αγάπη τότε αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια από την Αλαζονεία που επίσης περνούσε από μπροστά της σε ένα πανέμορφο σκάφος.
«Σε παρακαλώ βοήθησέ με» είπε η Αγάπη.
«Δεν μπορώ να σε βοηθήσω Αγάπη. Είσαι μούσκεμα και θα μου χαλάσεις το όμορφο σκάφος μου» της απάντησε η Αλαζονεία.
Η Λύπη ήταν πιο πέρα και έτσι η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει από αυτήν βοήθεια.
«Λύπη άφησέ με να έρθω μαζί σου»
«Ω Αγάπη, είμαι τόσο λυπημένη που θέλω να μείνω μόνη μου» είπε η Λύπη.
Η Ευτυχία πέρασε μπροστά από την Αγάπη αλλά και αυτή δεν της έδωσε σημασία. Ήταν τόσο ευτυχισμένη, που ούτε καν άκουσε την Αγάπη να ζητά βοήθεια. 
Ξαφνικά ακούστηκε μια φωνή.
«Αγάπη, έλα προς εδώ. Θα σε πάρω εγώ μαζί μου».
Ήταν ένας πολύ ηλικιωμένος κύριος που η Αγάπη δεν γνώριζε, αλλά ήταν γεμάτη από τέτοια ευγνωμοσύνη, που ξέχασε να ρωτήσει το όνομά του.
Όταν έφτασαν στην στεριά ο κύριος έφυγε και πήγε στο δρόμο του.
Η Αγάπη γνωρίζοντας πόσα χρωστούσε στον κύριο που τη βοήθησε ρώτησε τη Γνώση:
« Γνώση, ποιός με βοήθησε;»
« Ο Χρόνος» της απάντησε η Γνώση.
«Ο Χρόνος;» ρώτησε η Αγάπη. «Γιατί με βοήθησε ο Χρόνος
Τότε η Γνώση χαμογέλασε και με βαθιά σοφία της είπε: 
«Μόνο ο Χρόνος μπορεί να καταλάβει πόσο μεγάλη σημασία έχει η Αγάπη». 
(Μάνος Χατζηδάκις, «Το νησί») 
Ο Μάνος Χατζιδάκις υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους συνθέτες της μεταπολεμικής περιόδου. Ό,τι έμαθες γι΄ αυτόν, το άκουσες στις μουσικές του. ΄Ο,τι γνώρισες ήταν οι μελωδίες του, τα τραγούδια του, τα έργα του, οι παράλληλες δραστηριότητές του. 
Ο Χατζιδάκις μας έμαθε « πως η τέχνη του τραγουδιού αποτελεί κοινωνικό λειτούργημα, γιατί το τραγούδι μας ενώνει μέσα σ’ ένα μύθο κοινό. Κι όπως στον χορό ενώνουμε τα χέρια μεταξύ μας για ν’ ακολουθήσουμε ίδιες ρυθμικές κινήσεις, έτσι και στο τραγούδι ενώνουμε τις ψυχές μας για ν’ ακολουθήσουμε μαζί, τις ίδιες εσωτερικές δονήσεις. Κι όσο για τον κοινό μύθο που δεν υπάρχει στις μέρες μας, τον σχηματίζουμε καινούριο κι απ’ την αρχή κάθε φορά. Κάθε φορά που νιώθουμε βαθιά την ανάγκη να τραγουδήσουμε.»  
(Από το βιβλίο του Μάνου Χατζιδάκι: Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ.)

22 σχόλια:

Σταυρούλα είπε...

Βασιλική μου τι υπέροχη ανάρτηση!
Η Αγάπη,ο Χρόνος κι η Γνώση!
Πιστεύω πως λείπουν από πολλούς ανθρώπους.Εμένα προσωπικά μου λείπει δραματικά ο Χρόνος,μου περισσεύει η Αγάπη κι από Γνώση όσο ζεις μαθαίνεις.
Να είσαι καλά,καλό φθινόπωρο!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

KATAΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ.ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΑΠ ΟΛΑ.ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ.
ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ.

Ξανθή είπε...

Με έκανες να συγκινηθώ πάρα πολύ!!
Θα ήθελα να σου γράψω κι άλλα αλλά δεν μπορώ αυτή τη στιγμή!!
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!

Αστρο - Συμμορίτες είπε...

Καλώς ήρθες πάλι Βασιλική από τα υπέροχα ταξίδια σου.
Γέμισες μπαταρίες και προσφέρεις πάλι.
Να'σαι καλά.
Την Καλησπέρα μας.

Διάττων είπε...

Στη ζωή υπάρχουν πολλά συναισθήματα (τα αναφέρεις κι εσύ στην ανάρτησή σου). Εμείς πρέπει να προσεγγίζουμε αυτά που μας ευχαριστούν, αυτά που δίνουν ιδιαίτερο νόημα στη ζωή μας. Κι ίσως την πιο σημαντική θέση σ' όλ' αυτά τα συναισθήματα την έχει η Αγάπη!

korinoskilo είπε...

ο χρονος γενικος ειναι σοφος και φερνει την γνωση.... και οτι εχει σημασια για τον καθεναν μας ;)))

καλησπερα και θενκς για την ωραια ιστορια

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ είπε...

θα δανειστω το στιχο ενος τραγουδιου αγαπη τι δυσκολο πραγμα !!!!!!!!
να εισαι παντα καλα για να μας προβληματιζεις ευχαριστα καλη σου μερα !!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ο χρόνος πραγματικά δοκιμάζει και γκρεμίζει ό,τι δεν αξίζει μα διατηρεί ό,τι αξίζει.
Κι εκείνοι που είναι αλλαζόνες ή πιστεύουν πως έχουν γνώση καλά θα κάνουν να κοιτάξουν μέσα τους και να δουν αν τελικά χωράει κάπου κι η αγάπη.

Καλημέρα Βασιλική μου, μας έλλειψες πολύ :))

zeidoron dtsoukas είπε...

Αγαπητή Βασιλική καλό φθινόπωρο!
Θαυμάσια η ανάρτηση για τη Σαμοθράκη.
Για την παρούσα θέλω να πω πως ο χρόνος,ως σοφός λόγω ηλικίας,είναι πολύτιμος διότι έχει την ιδιότητα ν'απαλύνει πληγές που δημιουργούν τα συναισθήματα.

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger Ο/Η Σταυρούλα

Σταυρούλα μου, μου έλλειψες...
Όλοι μου λείψατε...
Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση. Από εδώ και πέρα θα τα λέμε τακτικά.
Τα ταξίδια τελείωσαν! Χαχαχα!
Φέτος το καλοκαίρι μου βγήκε πολύ ταξιδιάρικο...
Καλό Φθινόπωρο επίσης,
με αγάπη...

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger Ο/Η JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS

SKPOYTZAKO μου χαίρομαι που σου άρεσε.
Μακάρι αυτό που εύχεσαι να πραγματοποιηθεί και όλοι οι άνθρωποι να γίνουν καλύτεροι και πιο ευτυχισμένοι.
Καλή χρονιά σου εύχομαι!

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger Ο/Η Ξανθή

Ξανθή μου χαίρομαι που σε βλέπω!
Έχεις δίκαιο που συγκινήθηκες, αφού αυτά είναι από τα πιο υπέροχα λόγια που έχω διαβάσει...
Ο χρόνος που βοηθά την αγάπη!
Να είσαι καλά...

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger Ο/Η Αστρο - Συμμορίτες

Συμμοριτάκια μου σας ευχαριστώ πολύ.
Τις γέμισα... τις γέμισα... χαχαχα!
Ακόμη δεν μπορώ να προσαρμοστώ...
Έχω μπόλικο υλικό από Ιταλία που θα σας το σερβίρω λίγο-λίγο, έτσι για να ταξιδεύουμε παρέα...
Φιλιά πολλά...

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger Ο/Η Diatton

Φίλε Διάττων χαίρομαι που τα ξαναλέμε.
Πολύ όμορφο το σχόλιό σου.
Σ' ευχαριστώ.
Όταν έχουμε αγάπη παίρνουμε δύναμη για να αντέξουμε το πέρασμα του χρόνου και να διαχειριστούμε σωστά όλα τα άλλα συναισθήματα.
Τα λέμε...

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger Ο/Η korinoskilo

Έλενά μου κι εγώ σ' ευχαριστώ.
Ο χρόνος δοκιμάζει την ποιότητα σε όλα μας τα συναισθήματα.
Όλες οι σχέσεις δοκιμάζονται σε βάθος χρόνου...
Να είσαι καλά γλυκειά μου...
Τα λέμε... Φιλιά πολλάαα

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger Ο/Η ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ

Καλή μου Άσπα σ' ευχαριστώ για το σχόλιο και για το στίχο...
Ίσως είναι δύσκολο πράγμα η αγάπη, αλλά είναι η μόνη διέξοδος...
Μόνο η αγάπη δίνει χρώμα και αξία στη ζωή μας...

Τα φιλιά μου και την αγάπη μου...

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger Ο/Η Ανεμοδούρα

Μαρινάκι μου, έτσι είναι.
Όλα είναι πολύ απλά στη ζωή μας, αλλά μερικοί άνθρωποι επιμένουν να τα κάνουν δύσκολα...
Μόνο η αγάπη δίνει αξία σε κάθε μας στιγμή, ενώ ο χρόνος μας βοηθάει να το συνειδητοποιήσουμε...
και όποιος κατάλαβε... κατάλαβε...

Φιλιά πολλά
κι εσύ μου έλλειψες...

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Blogger Ο/Η zeidoron

Αγαπητέ zeidoron χαθήκαμε!
Αλλά από εδώ και πέρα θα τα λέμε τακτικά...
Σ' ευχαριστώ που σου άρεσε και η ανάρτηση της Σαμοθράκης, όπως και αυτή.
Ο χρόνος, ναι, είναι και γιατρός όλων των συναισθημάτων συν τοις άλλοις...
Πολύ σωστά...
Καλό Φθινόπωρο επίσης...
Τα λέμε...

Ανώνυμος είπε...

Όμορφη η ανάρτηση σου και πάλι.
Αλλά ο ΧΡΟΝΟΣ δεν μπορεί να σβήσει την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΓΑΠΗ αγαπητή Βασιλική. Απλα, με το κύλισμσα του, αυτός που αγαπάει και δεν έχει απολαβή της αγάπης, υποφέρει ακόμα περισσότερο.
Δεν υπάρχει ΣΟΦΙΑ στην αγάπη, την πραγματική αγάπη, γιατι η δύναμη της αγάπης, πολλές φορές είναι έξω απο τα πεπατημένα και όχι στα χνάρια της λογικής. Καλό μεσημέρι.

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος

Φίλε Ανώνυμε πολύ σωστά.
Ο χρόνος είναι συνεργάτης και βοηθός της αγάπης επειδή ΜΟΝΟ η ΑΓΑΠΗ αντέχει στο χρόνο.
Όλα τα άλλα συναισθήματα με το χρόνο φθίνουν, ξεπερνιούνται και γιατρεύονται...

Να είσαι καλά
και σ' ευχαριστώ για την επίσκεψη.

Ανώνυμος είπε...

Είναι όμορφο να συμπίπτουν οι σκέψεις, αλλά υπάρχει κάτι το μη συμβατό σε κάποιες απόψεις, σχετικά με το ότι μόνο η ΑΓΑΠΗ αντέχει στον χρόνο. Πραγματικά, μόνο η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αγάπη αντέχει στον χρόνο και δεν σβήνει ποτέ, αλλά το μη συμβατό σχετίζεται με το ότι ο χρόνος είναι δήθεν συνεργάτης και βοηθός στην αγάπη και τον έρωτα.
Άραγε που, σε ποιόν τομέα, σε ποια απόληξη, με ποιάν κατάληξη;

Truthseeker.Vasiliki είπε...

Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος

Επειδή η αυθεντική αγάπη (δίχως εγωισμούς) δεν σβήνει ποτέ και μόνο ο χρόνος καταλαβαίνει τη μεγάλη σημασία της, αφού μπορεί να το αποδείξει(σε όλους τους τομείς, ασχέτως απόληξης και κατάληξης).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails Bookmark and Share